Szanowni Pacjenci
Od 16 marca 2021 zmieniły się zasady korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej. Poniżej wymienione są sytuacje kiedy możesz skorzystać z wizyty stacjonarnej, a kiedy z teleporady?
Wizyty osobiste odbywają się gdy:
- Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.
- Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
- Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
- Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat.
- Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.
Na wizytę osobistą możesz umówić się telefonicznie, internetowo lub osobiście w rejestracji. Każdy z lekarzy ma wyodrębnione godziny przyjęć stacjonarnych. Pacjent jest umawiany na wizytę stacjonarną w najszybszym możliwym terminie. Przypadki pilne są konsultowane w dniu zgłoszenia.
Pamiętaj aby ze względów epidemiologicznych i organizacji pracy przychodni w pandemii zgłaszać się do lekarza na umówioną godzinę.
Teleporady odbywają się gdy :
- Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
- Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
- Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
- Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
- Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.
- W każdej innej sytuacji jeśli niepokoisz się o swój stan zdrowia, a nie chcesz narażać się na kontakt z chorymi.
Jak umówić się na teleporadę?
Pacjent może umawiać się na teleporadę telefonicznie lub poprzez rejestrację on-line
Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:
- nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobiście
- w późniejszym terminie, jeśli ustalonym w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
Prosimy w czasie rejestracji o podanie imienia , nazwiska , numeru PESEL, numeru telefonu kontaktowego oraz powodu wizyty. Pozwoli nam to identyfikację przypadków pilnych i ustalenie trybu przyjęć.
Lekarz oddzwoni do Państwa w godzinach swojej pracy w przychodni, w możliwie najszybszym czasie na podany nr telefonu. W przypadku 3 kolejnych nieudanych prób kontaktu z pacjentem ( w odstępie nie krótszym niż 5 min) lekarz może zrezygnować z kolejnych prób przeprowadzenia teleporady.
W czasie teleporady lekarz decyduje o dalszym postępowaniu, w tym konieczności osobistej wizyty pacjenta i ustala termin wizyty.
Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza:
- Zalecenia lekarskie
- e-zwolnienie
- e-receptę
- e-skierowanie
- zlecenie na test na koronawirusa
- sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).